9 Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations w Warszawie zakończone

targi opakowan
Międzynarodowe Targi Packaking Innovations już po raz 9.

Coroczne targi opakowań odbywające się już 9-ty raz w Warszawie w hali Expo XXI, przyciągają coraz liczniejsze grono firm oraz osób zwiedzających .

Miło jest patrzeć, jak te targi nabierają coraz większego znaczenia w Europie i rozszerzają grono osób nimi zainteresowanych. Jest to doskonałe miejsce do wymiany poglądów osób z branży opakowań, zobaczenia kierunków zmian i trendów w których idą wiodące firmy. Wiele osób z marketingu oraz projektanci, szukają ciekawych rozwiązań, które mogliby zastosować w swoich rodzimych projektach.


Coraz ciekawsze merytorycznie są tzw. Seminaria, w których biorą udział firmy mające do zaprezentowania unikalne rozwiązania bądź za które zostali wyróżnieni nagrodami i medalami.


My zwróciliśmy uwagę na ciekawy compact do Wiedźmina – Gry o tron. Miał on spełniać szereg wymagań producenta, od wysokiej jakości grafiki, poprzez element zaskoczenia przy otwieraniu pakunku jak i innowacyjności formy. Myślę, że udało się to osiągnąć poprzez bardzo ciekawą formę otwarcia pudełka z grą w formie otwierania wrót zamku.


opakowania gier komputerowych

Drugim rozwiązaniem było opakowanie na alkohol w formie trzech modułów, które można było niezależnie od siebie obracać, przez co tekst znajdujący się na nich zmieniał swoje znaczenie.


opakowanie na alkohol

Na targach wystawiali się producenci materiałów, maszyn do produkcji jak i producenci opakowań. Ze względu na specyfikę naszej branży najwięcej uwagi poświęciliśmy firmom opakowaniowym i tendencjom zmian w tym sektorze. Daje się zauważyć, że producenci dążą do tego, aby opakowanie stało się nośnikiem wizerunku marki, jak to ma miejsce np. z Coca Colą, czekoladą Milka, Danonkami. Producenci wyrobów wykorzystują różnego rodzaju oddziaływanie na klienta, aby zwrócił on uwagę na ich markę poprzez różnorodną formę reklamy, coraz częściej wykorzystując również internet.


Drugim, niezwykle ważnym wyróżnikiem jest kolor (herbata Lipton, Coca Cola i inne)oraz kształt, który staje się pewnego rodzaju symboliką marki. Zadaniem właściciela marki staje się stworzenie spójnego wizerunku oraz spójnego przekazu marki, gdyż klient, szczególnie w supermarketach już po 20 min staje się niewrażliwy na bodźce a szuka jedynie znanych sobie marek.


Coraz częściej opakowanie zbiorcze pomaga pełnić funkcję komunikacyjną i marketingową tzn. jest utrzymane w kolorystyce i nazewnictwie danej marki. Są to rozwiązania typu „ready – to – shelf” czy „ready – to – open” i stają się one powoli standardem.


Kolejnym trendem jest powolne odchodzenie od opakowań typu premium na rzecz marki własnej, gdyż Polacy podchodzą z coraz większym zaufaniem do tych drugich. Dobrym przykładem może być silny brand jaki wytworzył sobie Krakowski Kredens, sprzedawany w konkretnych sieciach.

Kolejne, 10 targi Packaging Innovations odbędą się 4-5 kwietnia 2017r., również w hali EXPO XXI w Warszawie.



Inne artykuły