Opakowanie to wyzwanie

opakowanie to wyzwanie
Opakowanie wygra wyścig o klienta

O gustach się nie dyskutuje, lecz odstępstwem od tej reguły jest kwestia wyglądu opakowań. W wyścigu po uznanie klienta wszystkie legalne chwyty są dozwolone. Sposób, w jaki produkt prezentuje się na półce sklepowej decyduje o tym, czy znajdzie się on w naszym koszyku.


Jak powinno wyglądać opakowanie?

Atrakcyjne, transparentne pudełko z folii, potrafi wydobyć wewnętrzne piękno produktu na światło dzienne. Faktem jest, że pudełka z foli cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie i pozwalają właścicielom marek oraz producentom produktów osiągnąć zamierzone cele.


Dlaczego opakowanie transparentne-przezroczyste?

Opakowanie transparentne to opakowanie, którego nie widać, ale które wspaniale podkreśla walory zapakowanego w nie produktu. W natłoku produktów o podobnym przeznaczeniu, właściciele marek i producenci opakowań stają się coraz bardziej wrażliwi na punkcie wyglądu i prezentacji swoich towarów. Zwłaszcza, że badania konsumenckie potwierdzają, że nic bardziej nie przykuwa wzroku klientów niż produkt w opakowaniu eksponującym wszystkie jego walory.

Jasny komunikat transparentnego opakowania ma tę przewagę nad tekturą czy papierem, że nie pozostawia miejsca na zgadywanie, co jest w środku. Zbędnym staje się rozrywanie opakowania w celu sprawdzenia, jak wygląda produkt umieszczony wewnątrz lub, co gorsze, zamykanie opakowanego towaru na kłódkę, bądź stawianie go za szybą, co uniemożliwia klientowi przyjrzenie się bliżej produktowi.

Takie rozwiązania nie zwiększają szans na zakup, gdyż tylko klient pewny tego, co kupuje, szybciej podejmuje decyzję. Oryginalna grafika na transparentnym opakowaniu potrafi dodatkowo uwypuklić walory towaru lub zwyczajnie przyciągnąć wzrok klienta.

Inną, niezaprzeczalnie istotną cechą tego typu opakowań jest fakt, że przeźroczyste opakowanie nie wprowadzi klienta w błąd, dając szatę graficzną wyglądem bardzo przypominającą produkt konkurencji.

Ekologia a opakowania z folii

Często słyszy się zarzut pod adresem opakowań z folii, że są one mniej ekologiczne niż karton. Otóż firmy dbające o swoją reputację stosują materiały przyjazne środowisku naturalnemu jak APET lub RPET, które zawierają około 35% przetworzonego surowca. W wielu wypadkach są one łatwiejsze do recyklingu niż papier zadrukowany agresywnymi farbami nierzadko z użyciem ołowiu i lakierów utwardzanych, których nie opłaca się zmywać w celu odzyskania papieru.



Inne artykuły